Obsah
Základná škola s Materskou školou
Charakteristika školy
Naša škola považuje za dôležité rozvíjať v deťoch schopnosti, tvorivé myslenie a jednanie. Čo ponúkame?
- komplexný a rekonštruovaný areál školy, telocvičňu, posilňovňu
- kvalitnú výučbu jednotlivých predmetov, možnosť výberu cudzieho jazyka
- využívanie nových metód práce (projektové vyučovanie)
- bohatý výber voliteľných predmetov, nepovinných predmetov a záujmových krúžkov (záujmová telesná výchova, internet, športový klub -hádzaná, volejbal, stolný tenis)
- poriadame exkurzie, návštevy atraktívnych miest
- sme účastníkmi recitačných súťaží, rôznych olympiád, športových dní a jazykových súťaží
- podieľame sa svojimi vystúpeniami na kultúrnych akciách v obci
Škola má:
Počet žiakov | Počet tried | Z toho I. stupeň | Z toho II. stupeň | Učitelia | Vychovávatelia | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
232 žiakov | 10 tried | 88 žiakov | 4 triedy | 144 žiakov | 6 tried | 13 | 2 |
Vďaka celému radu úspešne realizovaných projektov prebehla rekonštrukcia a modernizácia budovy v rokoch 2000 až 2004 (plynofikácia školy a rekonštrukcia telocvične) a bola zavŕšená po úspešnom schválení projektu „Rekonštrukcia základnej školy“ v rámci podopatrenia 3.1.1.. Ďalej sa uskutočňuje naplnenie vybavenosti (odborných učební, učebne informatiky a výpočtovej techniky, jazykového laboratória). Možno spomenúť projekty „Digitálni Štúrovci“:
- E – vzdeláv@nie pre marginalizované skupiny obyvateľov a učiteľov školy (_jesenná výzva 2005)
- projekt Š@nc@ pre každého (_jarná výzva 2006)
- projekt Infovek – „Otvorená škola“ (výzva _2004 a výzva _2006)
- projekt "Nástroje a pomôcky pre efektívne jazykové vzdelávanie - naučíme sa, dohovoríme sa, we will learn, we will make ourselves understood, wir werden lernen, wir werden uns verständigen (rok_2006)
Cez tieto projekty sa v škole vytvárajú podmienky pre začlenenie informačných technológií do života žiakov a obyvateľov obce cez systém všeobecných, spoľahlivých, aktuálnych, dostupných a bezpečných informácií, ktorých obsahom je vzdelávanie. Na vyučovacích hodinách a prostredníctvom školení učíme žiakov a občanov pracovať s počítačom, internetom, softvérom a integrujeme ich poznatky aj do ďalších oblastí vzdelávania – cudzích jazykov. Naša škola je financovaná z rovnakých normatívnych zdrojov a má rovnaké finančné problémy ako ostatné školy na Slovensku. Ak sa zdá štandard školy z pohľadu vybavenosti lepší je to zásluha toho, že hľadáme možnosti a finančné prostriedky pre projekty, ktoré neriešia len chudobu školstva, ale hlavne jeho smerovanie, rozvoj a udržanie na kvalitatívne novej vzdelávacej úrovni. Tieto možnosti v danom čase má a mala každá škola, otázne je či šancu využila, alebo sa aspoň o ňu pokúsila a urobila niečo viac. Ak zoberieme do úvahy fakt úspechu realizovaných projektov do postupného materiálneho, technického a ekonomického zhodnocovania kvality vyučovacieho procesu, tak tento sa v danom regióne prirodzene premietne do konkurencie medzi školami. Žiak potenciálny odberateľ vzdelávacích služieb prinesie „balík peňazí“ tam, kde dostane kvalitnejšie vzdelanie. Toto je však konkurencia úplne prirodzená a z hľadiska kvality vzdelávacieho procesu žiadaná.